תקשורת חושית – יצירת שקית/ קופסת תחושה – עת לעשות
.לוגו של ארגון הג'וינט .לוגו של משרד הבריאות הישראלי
.איור של ענף עם עלים

תקשורת חושית – יצירת שקית/ קופסת תחושה

.איור של ענף עם עלים

ירידה קלה

hard-lvl

אופן הפעילות

ניצור קופסא מלאה באורז או שעועית ונכניס לתוכה חפצים קטנים. לחילופין, ניקח שקית בד אטומה ונכניס לתוכה חפצים קטנים. ניתן לאדם למשש ולזהות מהו החפץ, מבלי להסתכל, לפני שמוציאים אותו. נקפיד להוציא רק את החפצים שאינם חלק מחומר הרקע (אורז/ שעועית). אפשר להתאים את רמת הקושי של הפעילות לאדם, למשל לבקש שיוציא רק את המטבעות או רק את החפצים הגדולים מתוך כלל החפצים או לשים מטבעות ומפתחות בקופסא ולבקש שיוציא רק את המפתחות.

חומרים נדרשים

  1. קופסא מלאה באורז/ שעועית ובתוכה חפצים מובחנים כגון: מפתח, מטבע, שעון קטן וכדומה
  2. שקית בד אטומה ובתוכה חפצים מובחנים שונים

וידאו הדרכה

הפעלה לאדם עם דמנציה בבית #5: קופסת תחושההפעלה לאדם עם דמנציה בבית #5: קופסת תחושה
סרטון קופסת תחושה – ד”ר דנה פאר
הפעלה לאדם עם דמנציה בבית #10: קופסת תחושה עם שעועיתהפעלה לאדם עם דמנציה בבית #10: קופסת תחושה עם שעועית
סרטון קופסת תחושה עם שעועית – ד”ר דנה פאר
הפעלה לאדם עם דמנציה #52: "קופסת הפתעות"הפעלה לאדם עם דמנציה #52: "קופסת הפתעות"
סרטון קופסת הפתעות – ד”ר דנה פאר

תהליך העבודה

1. ניקח שקית בד ריקה ונכניס אליה חפצים יום יומיים שונים.

.שתי ידיים אוחזות שקית בד שמונחת על שולחן. אחת הידיים נמצאת בתוך השקית, כדי להוציא ממנה דבר מה

2. נמשש את החפצים השונים בשקית.

.שתי ידיים אוחזות שקית בד שמונחת על שולחן. באחת הידיים מפתח שמוצא מהשקית

3. נוציא את החפצים בהתאם לסדר או עניין שנבחר.

.שתי ידיים אוחזות שקית בד שמונחת על שולחן. באחת הידיים מפתח שהוצא מהשקית

4. נמשיך עד הוצאת כל החפצים מהשקית.

.יד אוחזת בעיפרון אשר הוצא מתיק בד שמונח על שולחן. לצד התיק, כפית ומפתח
חזרה למאגר הפעילויות
Skip to content