תהליך העבודה
1. נוכל לקיים פעילויות רבות ומגוונות בשלב זה עם כדור, רצוי בעמידה. נוכל, למשל, להתמסר בכדור בצורות שונות. נוכל, לדוגמא, לזרוק את הכדור לגובה, לזרוק אותו עם שתי ידיים או עם יד אחת, לזרוק מכיוון הכתף או מהמותן וכן הלאה. נוכל גם לשנות את המרחק בינינו לבין האדם, וכך לשנות את מידת הכוח שיצטרך להפעיל או לזרוק את הכדור על הקרקע ולהקפיץ אותו. ניתן לשלב פעילות קוגניטיבית ביחד עם ההתמסרות. נוכל למשל לספור ביחד, לומר את אותיות הא'-ב', למנות את חודשי השנה (עברי ולועזי), לשלוף מילים בקטגוריות שונות (לדוגמא, נגדיר בעלי חיים כקטגוריה ונאמר שם של בעל חיים בכל מסירה – פעם אנחנו ופעם האדם, בהתאם למי שמוסר את הכדור), לומר מילים והיפוכן או מילים נרדפות, לפתור תרגילי חשבון, להשלים סדרות חשבון (למשל 2,4,6 או 10,20,30, כפולות וכדומה), לומר מילה שמתחילה באות האחרונה של המילה הקודמת שאמרנו (לדוגמא רכבת ותפוח), לאיית מילים (הן איות רגיל והן איות הפוך), לומר שמות של ערי בירה בעולם וכן הלאה. נשים לב לנסות להתאים את הנושאים לתחומי העניין של האדם. נוכל גם להתמסר בכדור בבעיטות. נניח את הכדור על הרצפה ונשתמש ברגל כדי לבעוט אותו אל האדם, ונבקש ממנו לבעוט בחזרה אלינו.

2.

3.

4.

5.

6.
